CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pages

Friday 24 August 2012

cook is makan..=p




masak- masak kerja nya enteng.. hari - hari makan nasi goreng
(dalam mood nyanyi)


haiii.... and...



Loenie aku nak cerite tentang impian aku 

yg nk kate kecik, tok kecik sgt.... 

nk kate besar,  tok besor mene.. 

mungkin yg sedang - sedang saja... 

yg sedang - sedang saja..


ternyanyi la pulak... hehehe  ^_^
iaituuu

memasak.....


sape - sape yg tak nk reti memasak.. angkat kaki...




mesti korang tak angkat kan?????

aku tau sebAb baek yg laki atau yg tino....

yg tua @ yg mude semua nk reti memasak...

aku tergolong jugak dlm golongan tuuu...


(sebagai yg mude laa hahaha)


leelagi aku pompuan...

 kalo mak mentua suruh masak 

tak kan nk kobar tok reti kan...

bole malu satu keturunan (lelebih pulak)

ye laa mesti org  akan ckp

"mak tak reti ajar anak"





so, mak -mak korang laa yg kena tempiasnyer...

(eh.. mak aku pun kena jugak huhuhu)

untuk mengelakkan perkaro nie berlaku.. 

aku mesti la belajor memasak...

nie beberape halangan yg membuat kan aku susah nk reti memasak...


1 - kalo kt umah aku mesti laa aku lebih prefers kt makanan mak aku.. sedap sampai jilat jari kaki.. so aku tak masak...






2 - dh pandai satu resepi.. tp aku bukan jarang buat.. tp buat sekali jee testing.. (uji kaji atau org kate ulang kaji)
susah betui nak wat recall @ org kate ulang kaji niee hehehe......=]




3 - adik beradik bukan bg sokongan tp complaint memanjang    tentang masakkan aku tuuu.. (bikin panas jee) tapi nasi tambah dua 3 kali jugak...


stresssssss!!!!!!



4 - rase umur masih muda belia lagi.. (walaupun dh nk capai  2 puluhan...) so de byk mase lagi nk belajar keje - keje memasak nie..


mase byk lagiiii.....


5 - rase diri akan tinggal kt ketiak mak.. so tak yah nk sebuk- sebuk blajr memasak because " mak" in the house.. hahaha





orait la korang sampai kt sini je kut cerite kali nie... 
harap - harap korang doakan laa aku nie semoga reti memasak in future..

Aamiin....=p




terima kasih sebab sudi baca...

tata.. n Assalamualaikum...


orang ckp laa bukan aku yg ckp..
 tp betul kan!!!! 







sedapnyerrr meleleh air liurrr!!!


















nie semua makann yg aku teringing nak masak.... sedap  yerrrr!!!!!  =p



No comments:

Post a Comment